.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جداسازی وزارت راه ومسکن اجتناب‌ناپذیر است

شمال نیوز: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: اصل جداسازی دو وزارتخانه راه و مسکن اجتناب‌ناپذیر بوده و این دو وزارتخانه باید از هم جدا شوند.


به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، ادغام برخی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی که با یکدیگر همسو بوده و وظایف نسبتاً مشترکی دارند، می‌تواند با ارائه موارد قانونی دولتمردان به مجلس و تصویب نمایندگان مردم در خانه ملت انجام شود.

البته این ادغام‌سازی معمولاً برای کاهش هزینه‌ها، کاستن نیروهای دولتی و کوچک‌سازی دولت صورت می‌گیرد.

این مهم با پیگیری در دولت نهم، در دولت دهم نیز اجرایی شد.

هم‌اکنون پس از مدت نه چندان زیاد نمایندگان مجلس به تکاپو افتادند که برخی از این وزارتخانه‌ها در عمل با یکدیگر تفاوت‌های زیادی داشته و هر کدام رسالت متمایزی دارند؛ بر همین اساس بر آن شدند تا طرح تفکیک و جداسازی وزارتخانه‌ها و بازگشت به روال قبل را در پیش بگیرند که نخستین گزینه در این بین ظاهراً جداسازی وزارت راه و شهرسازی است؛ البته نباید فراموش کرد که در این میان چه مبالغ هنگفتی از اموال بیت‌المال صرف ادغام شده که باید دوباره در جهت جداسازی هزینه شود.

یکی از نمایندگان خانه ملت که نظر موافق بر جداسازی وزارتخانه‌هایی که فعالیت‌شان با یکدیگر همسو نیست، دارد عزت‌الله یوسفیان‌ملا، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات و نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی است.

* وظایف وزارت راه و مسکن و شهرسازی کاملاً متفاوت است

یوسفیان ملا در این خصوص اظهار داشت: در قانون برنامه پنج ساله آمده که دولت مکلف است، وزارتخانه‌هایی که همگون هستند و انجام وظایف‌شان به هم نزدیک است را در هم ادغام کند؛ به نحوی که حداکثر 17 تا 18 وزارتخانه داشته باشیم.

وی ادامه داد: در دولت قبلی این اتفاق افتاده است و وزارتخانه‌های زیادی نظیر وزارت بازرگانی با صنایع و معدن و همچنین دیگر وزارتخانه‌ها باهم ادغام شدند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از جمله این وزارتخانه و سازمان‌ها را وزارت کار با وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: همچنین ادغام وزارت راه، مسکن و شهرسازی و سازمان ملی جوانان و تربیت بدنی که وزارت جدید ورزش و جوانان را شکل داده در این راستا بود.

یوسفیان‌ملا با بیان اینکه بعد از ادغام وزارت راه با مسکن و شهرسازی یک سری ناهماهنگی‌هایی پیش آمده است، تصریح کرد: البته تشکیلات آنها نیز به همان شکل گذشته بوده و تفاوتی ندارد.

وی عنوان کرد: کارکنان وزارت راه و مسکن در همان مکان سابق خود مشغول به فعالیت بوده، اما در عمل نیز نحوه انجام وظیفه پرسنل وزارت راه و مسکن واقعاً متفاوت است.

* دو وزارتخانه راه و مسکن و شهرسازی در ابتدا با یکدیگر قابل جمع نبودند

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در وزارت مسکن حرکات آنچنانی صورت نمی‌گیرد و کار در محور نقشه برای ساختمان، تهیه طرح و نظیر این‌ها انجام می‌شود، اذعان داشت: کار در وزارت راه بسیار زیاد بوده و حرکت در آن نیز گسترده است، با توجه به اینکه کارکنان آن در تهران مستقر هستند، اما برای احداث جاده‌ای در مرز بازرگان، دوغارون و دیگر مناطق دوردست باید پیگیری‌ها با تحرکات لازم انجام شود.

وی اضافه کرد: البته این دو وزارتخانه در ابتدا نیز با یکدیگر قابل جمع نبودند، چراکه سلایقی که در وزارت مسکن و راه وجود داشت با یکدیگر متفاوت بوده و حالت چالش داشت و هرجا مدیرکل مشترکی بوده نمی‌دانستند مدیرکلی که باید پشت میز بنشیند و طرح و برنامه‌بدهد چه کسی است و آن مدیرکلی که مشغول سرکشی امور می‌شود نیز به چه فردی ابلاغ خواهد شد.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: براین اساس نمایندگان مجلس به این نتیجه رسیدند که ادغام این دو وزارتخانه ممکن نیست و این امر را به صورت مکتوب نوشته و تقدیم هیئت رئیسه مجلس کردند.

* هیچ دولتی کارفرما و تاجر خوبی نیست/ ادغام برخی وزارتخانه نتیجه مثبتی نداشت

یوسفیان‌ملا در پاسخ به این سئوال مبنی بر چگونگی موفقیت دولت گذشته درباره ادغام‌سازی وزارتخانه و سازمان‌ها، ابراز داشت: دولت می‌خواست با ادغام وزارتخانه‌ها از نیروهای دولتی خود بکاهد تا سیاست کوچک‌سازی را پی بگیرد، دولت باید از حالت وارد کار شدن دست بکشد، بیاید تصدی‌گری را رها کند، حاکمیتی عمل کند، برنامه بدهد، طرح بدهد و ایده و فکر بدهد تا دیگران کار را در دست بگیرند.

وی تأکید کرد: همیشه می‌گویند هیچ دولتی کارفرما و تاجر خوبی نیست، چراکه باید این قبیل امور را به مردم سپرد و نظارت کرد که این امر در دولت اتفاق نیفتاد و نتیجه مثبتی حاصل نشد.

* نمی‌خواهیم رئیس جمهور را با معرفی دو وزیر دستپاچه کنیم

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه ادغام دو وزارتخانه راه و مسکن هم اتفاق خوبی نبود و نتیجه مثبتی نداشت، خاطرنشان کرد:‌ به هر حال رئیس جمهوری در دور یازدهم آمده که باید چهار سال در کشورمان مدیریت اجرایی داشته باشد، نمایندگان مجلس دیدند که اگر این امر به فوریت تصویب شود و آن را به دولت ابلاغ کنیم ممکن است برای رئیس جمهور حالت دستپاچگی پیش بیاید، چراکه باید دو وزیر را به مجلس معرفی کند.

یوسفیان‌ملا تصریح کرد: شاید نظر دولت در خصوص ادغام مسئله دیگری بوده و روش سومی را بخواهد پیشنهاد کند، بنابراین این طرح کارش تمام شده و فعلاً آن را کنار گذاشتیم تا دولت جدید به طور کامل شکل گیرد و انتصاب آن تمام شود.

* جداسازی دو وزارتخانه راه و مسکن اجتناب‌ناپذیر است

نماینده مردم آمل در خانه ملت بیان کرد: باید این مسئله با دولت هماهنگ شده و زایده و نظر دولت نیز خواسته شود تا نمایندگان و دولت به نتیجه واحد برسند، سپس به مجلس آمده و تصویب جداسازی انجام شود که این مسئله به سلیقه دولت و پیشنهادات‌شان برمی‌گردد.

یوسفیان‌ملا در پایان اذعان داشت: اصل جداسازی دو وزارتخانه راه و مسکن اجتناب‌ناپذیر بوده و این دو وزارتخانه باید از هم جدا شوند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.073 seconds.